محل تبلیغات شما

 

کد اقتصادی شناسه ای 12 رقمی است که پس از تشکیل پرونده و تعیین حوزه توسط سازمان امور مالیاتی و اقتصادی کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد.

مطابق قانون تجارت تمامی شرکت ها تا دو ماه پس از ثبت شرکت موظف به اخذ کد اقتصادی و انجام امور مالیاتی مربوطه می باشند.

موارد کاربرد کد اقتصادی :

1- اخذ کارت بازرگانی

2- اخذ گواهی ارزش افزوده

3- شرکت در مزایدات و مناقصات

4- عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و دولتی

5- ارائه اظهارنامه های عملکرد سالیانه و فصلی ” ارزش افزوده”

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی :

1- دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)

2- دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)

3- کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره

4- کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)

5- کپی اساسنامه شرکت

6- کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)

7- کپی آگهی رومه رسمی و تغییرات آن

8- کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)

9- کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.

10- نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه

11- پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

کد اقتصادی جدید و کد اقتصادی قدیم

تعریف:

در اطلاعیه ای سازمان امور مالیاتی و گمرک اعلام کردند: جهت توسعه خدمات الکترونیکی و در جهت اجرای طرح جامع مالیاتی و گمرک، جهت تشویق و توسعه خوداظهاری نسبت به ثبت نام الکترونیکی و اخذ کد اقتصادی به منظور تسهیل انجام امورات مالیاتی و بهره‌مندی از تسهیلات مالیاتی نسبت به ثبت نام جامع الکترونیکی اقدام شود.

ثبت‌نام جهت دریافت شماه اقتصادی جدید؛ برای کلیه مؤدیان حقوقی اجباری است، زیرا این کد” کد اقتصادی جدید” جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی، گمرکی و اقتصادی کشور خواهد شود.

این کد با کد 12 رقمی که در حال حاضر طی تشکیل پرونده و تعیین حوزه توسط اداره امور مالیاتی صادر می شود؛ متفاوت است.

جهت دریافت کد اقتصادی جدید؛ حتما بایستی تشکیل پرونده در دارایی انجام شده باشد سپس از طریق ثبت نام سیستمی طی سه مرحله بایستی نسبت به اخذ کد جدید اقدام شود.

تفاوت کداقتصادی قدیم وجدید:

هر دو کد، 12رقمی هستند و هر دو هم از اداره دارایی صادر میشود. در واقع با کد اقتصادی قدیم؛ تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی انجام میشود. کد اقتصادی جدید متناسب و مطابق با سیستم جامع مالیاتی جدید طراحی شده است اما در حال حاضر کدی صادر نشده و فقط ثبت نام انجام شده و کد رهگیری ثبت نام ارایه میشود.

موارد کاربرد کد اقتصادی جدید:

– پیش نیاز ارایه اظهارنامه مالیاتی

– اخذ کارت بازرگانی

– اخذ گواهی ارزش افزوده

– با توجه به اینکه اظهارنامه های مودیان مالیاتی صرفا به صورت الکترونیکی قابل ارایه است، مودیان جهت مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی نسبت به ارایه اظهارنامه های مالیاتی به کد اقتصادی جدید نیاز دارند؛ در صورت عدم اقدام جهت اخذ کد اقتصادی جدید، اطلاعات اظهارنامه توسط سیستم پذیرش نخواهد شد و همچنین امکان پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی توسط مودیان وجود نخواهد داشت.

– طبق برنامه‌ریزی انجام شده کلیه فعالان اقتصادی که در تجارت خارجی با گمرک جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند (صاحبان کالا، حق‌العمل‌کاران گمرکی و…) لازم است شماره اقتصادی جدید را به همراه کد اقتصادی قدیم دریافت نمایند.

* مراحل اخذ کد اقتصادی جدید:

1) ثبت نام اولیه 2) اخذ بسته نام کاربری و کلمه عبور 3) ثبت نام نهایی

در تمامی مراحل جهت جلوگیری از بروز مشکل بایستی تمامی اطلاعات صحیح و مطابق با وافع باشد.

هزینه دریافت کد اقتصادی جدید برای شرکت چقدر است ؟

لازم به ذکر است که پروسه دریافت کد اقتصادی و کلیه امور مالیاتی بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور رایگان می باشد و هیچ شخص حقیقی و حقوقی نباید جهت ثبت نام و دریافت کد اقتصادی از شما وجهی دریافت نماید.

اما توجه داشته باشید که روند دریافت کد اقتصادی برای شرکت ، مانند تمامی کارهای اداری در ایران بسیار زمان بر ، طاقت فرسا و کمی تخصصی می باشد، لذا در صورتی که تمایل دارید روند ثبت نام و پیگیری پرونده کد اقتصادی شما توسط وکلای متخصص و متبحر این مجموعه انجام شود لطفا به متن ذیل توجه فرمایید.

کد اقتصادی چیست ؟

مالیات بر ارزش افزوده چیست ؟

استعلام برند قبل از ثبت

اقتصادی ,کد ,مالیاتی ,ثبت ,اخذ ,دریافت ,کد اقتصادی ,ثبت نام ,اقتصادی جدید ,امور مالیاتی ,اخذ کد

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها